آخرین اخبار
کد مطلب: 125758
شکارچيان شهرستان لردگان با شکسن اسلحه هاي خود با شکار خداحافظي کردند+ عکس
تاریخ انتشار : 1397/07/10 11:53:28
نمایش : 1718
شکارچيان روستاي شيرمرد از توابع شهرستان لردگان با قرائت سوگندنامه براي هميشه از شکار خداحافظي کردند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛  جمعي از شکارچيان روستاي شيرمرد بخش فلارد از توابع شهرستان لردگان با حضور در امامزاده و قرائت سوگندنامه عهد بستند که خودشان و فرزندانشان اقدام به شکار نکنند.

 در اين تجمع، يک نفر از شرکت کنندگان تفنگ شکاري خود را شکست و مابقي شرکت کنندگان نيز اسلحه هاي خود را به معتمد محل تحويل دادند و شکارچيان سوگند ياد کردن که ديگر به شکار نروند

در پايان اين آيين توسط امام جماعت اين روستا و مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال وبختياري به قيد قرعه تعداد پنج نفر به کربلاي معلا در ايام اربعين حسيني اعزام مي شوند و در پايان هم کارت همياري انجمن محيط زيست به دوستدارن تحويل داذه شد.

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال وبختياري در اين آيين مناطق تحت مديريت محيط زيست استان را 8 منطقه از جمله پارک ملي، اثر ملي طبيعي، منطقه حفاظت شده عنوان کرد و گفت: امسال ممنوعيت شکار در 2 منطقه شکار ممنوع تالاب بين المللي چغاخور و خدا آفرين کوهرنگ به مدت 5 سال تصويب و تمديد شد.

شهرام احمدي،  با اشاره به مجازات هاي شکار غيرمجاز از جمله جريمه نقدي و حبس براي شکارچيان ، تاکيد کرد: با توجه به خسارت هاي که حيوانات از جمله خرس، گزار و گرگ به مزارع کشاورزي و به انسان ها داشته است، اما هيچ گونه خسارتي به اين حيات وحش از سوي انسانها وارد نشده است.

وي گفت: به دليل تغيير اقليم و افزايش تعداد مناطق حفاظت شده و کاهش تغذيه حيوانات ، حيات وحش به حاشيه روستاها و مزارع پناه مي آورند، که در برخي موارد منجر به زخمي شدن تعدادي از مردم مي شود.

احمدي گفت: در راستاي حفاظت از حيات وحش از جمله پلنگ، شرکت هاي بيمه گر خسارت وارده به افراد را پرداخت مي کنند، که سازمان حفاظت محيط زيست به دنبال پيگيري بيمه شدن حمله خرس و گرگ به انسان نيز مي باشد.

وي گفت: با توجه به اهميت حفظ محيط زيست افزايش پايش 34درصدي محل دفن زباله و 69 درصدي پايش مراکز صنعتي، توليدي و خدماتي ضروري است.

احمدي افزود: امسال 795 مورد استعلام مجوز تاسيس واحد در استان انجام شده که از اين تعداد 759 مورد موافقت شده است.

 چهارمحال و بختياري يک پارک ملي، يک اثر طبيعي ملي و 5 منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار دارد.
 





انتهاي پيام/630 ل



 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس